Fiesta ma już sporo lat. Pierwszy model tego samochodu pojawił się w sprzedaży w 1976 roku. Był w tamtym czasie najmniejszym autem, jaki kiedykolwiek wyprodukowała firma Ford. Do dziś do nabywców w 50 krajach świata trafiło ponad dziewięć milionów egzemplarzy tego samochodu. 
Sprzedaż
samochodu Ford
Fiesta XR2i rozpoczęto w marcu 1989 roku. Oczywiście chodzi o model w budzie na rysunku obok.  Miał on silnik benzynowy 1,6 dm3 o wielopunktowym wtrysku paliwa i mocy 81 kW  (110 KM) oraz nadwozie o sportowym kształcie, m.in. przedni zderzak obejmował reflektory dalekiego zasięgu i reflektory przeciwmgłowe.
W marcu 1990 roku rozpoczęto sprzedaż wersji Fiesta Turbo wyposażonej w turbodoładowany silnik benzynowy 1,6 dm3 o wielopunktowym wtrysku paliwa i mocy 96 kW (134 KM). Zewnętrznie Fiesta Turbo różniła się od wersji XR2i wlotami powietrza na pokrywie przedziału silnika oraz zastosowaniem obręczy kół o średnicy 14”. Wewnętrznie wyposażono ją seryjnie w siedzenia przednie Recaro, koło kierownicy o trzech ramionach i dzwignię zmiany biegów pokrytą skórą. 
W kwietniu 1992 r. wersja Fiesta Turbo zastąpiono wersją XR2i wyposażoną w nowy  szesnastozaworowy
silnik benzynowy 1,8 dm3 o mocy 93 kW (130 KM) współpracujący z pięciobiegową mechaniczną skrzynią przekładniową nowego typu.

 


Strona przeniesiona z nieistniejącego serwisu POLBOX.COM