Podstawowe parametry:     1.6 (110KM)     1.6 Turbo (134KM)     1.8 (130KM)  

Opis techniczny

Podstawowa wersja Fiesty XR2i posiadała następujące elementy odróżniające ją od "zwykłej" Fiesty:
utwardzone zawieszenie, światła przeciwmgielne i halogeny zintegrowane z przednim zderzakiem, listwy progowe, powiększony tylny zderzak, duża końcówka wydechowa, spojler nad tylną szybą, szyberdach, aluminiowe felgi 13" lub 14" - 185, obrotomierz, fotele kubełkowe.
Wyposażenie dodatkowe, oferowane przy zakupie:
elektryczne szyby, uchylane tylne szyby, dodatkowe światło stop, ABS, elektryczne otwieranie kufra.


  Fiesta  XR2i  1.600 

Sprzedaż samochodu Ford Fiesta XR2i rozpoczęto w marcu 1989 roku. Miał on silnik benzynowy 1,6 dm3 o wielopunktowym wtrysku paliwa i mocy 81 kW (110 KM) oraz nadwozie o sportowym kształcie.

W styczniu 1993r. zaprzestano produkcji  Fiesty XR2i  1,6 dm3.

Podstawowe parametry

Oznaczenie silnika:
Typ silnika:
Średnica cylindra:
Skok tłoka:
Pojemność skokowa
:
Stopień sprężania:
Moc znamionowa:
Max.  moment obrotowy:

Długość całkowita:
Szerokość całkowita:
Rozstaw osi:
Rozstaw kół przednich:
Rozstaw kół tylnych:
Masa całkowita:

Prędkość maksymalna:
Spalanie:
Przyspieszenie: 0-100 Km/h

1,6i HC CVH EFI
LJC

79,96 mm
79,62 mm
1599 cm
3
9,75
81 kW (110 KM) przy 6.000 obr/min
138 N*m przy 2.800 obr/min

3.801 mm
1.630
mm
2.446 mm
1.430 mm
1.376
mm
   900 kg

192 km/h
5,7 (90 km/h); 7,4 (120 km/h); 9,0 (miasto)
10 sek








Powrót do Menu

  Fiesta  XR2i  1.600 Turbo

Sprzedaż samochodu Ford Fiesta XR2i Turbo rozpoczęto w marcu 1990 roku. Miał on silnik benzynowy 1,6 dm3 turbodoładowany o wielopunktowym wtrysku paliwa i mocy 96 kW (134 KM) oraz nadwozie o sportowym kształcie, m.in. przedni zderzak obejmował reflektory dalekiego zasięgu i reflektory przeciwmgłowe. Zewnętrznie wersja Turbo różniła się od XR2i wlotami powietrza na pokrywie przedziału silnika.

W kwietniu 1992 r. zaprzestano produkcji  Fiesty Turbo.

Podstawowe parametry

Oznaczenie silnika:
Typ silnika:
Średnica cylindra:
Skok tłoka:
Pojemność skokowa
:
Stopień sprężania:
Moc znamionowa:
Max.  moment obrotowy:

Długość całkowita:
Szerokość całkowita:
Rozstaw osi:
Rozstaw kół przednich:
Rozstaw kół tylnych:
Masa całkowita:

Prędkość maksymalna:
Spalanie:
Przyspieszenie: 0-100 Km/h

1,6i HC CVH Turbo
LHA

79,96 mm
79,50 mm
1598 cm
3
8,00
96 kW (134 KM) przy 5.500 obr/min
180 N*m przy 2.400 obr/min

3.801 mm
1.630
mm
2.446 mm
1.430 mm
1.376
mm
   900 kg

205 km/h
6,2 (90 km/h); 8,2(120 km/h); 10,7 (miasto)
8,5 sek








Powrót do Menu

  Fiesta  XR2i  1.800 DOHC

Od kwietnia 1992 roku samochód Ford Fiesta XR2i wyposażono w szesnastozaworowy silnik benzynowy 1,8 dm3. Jest to silnik o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, usytuowany poprzecznie z przodu samochodu. Dwa wały rozrządu, zamontowane w głowicy, są napędzane paskiem zębatym od wału korbowego i uruchamiają po cztery zawory w każdym cylindrze. Silniki te, pierwotnie nazywano tez Ford ZETA. W 1993 roku ich nazwę zmieniono na Ford ZETEC.

Podstawowe parametry

Oznaczenie silnika:
Typ silnika:
Średnica cylindra:
Skok tłoka:
Pojemność skokowa
:
Stopień sprężania:
Moc znamionowa:
Max.  moment obrotowy:

Długość całkowita:
Szerokość całkowita:
Rozstaw osi:
Rozstaw kół przednich:
Rozstaw kół tylnych:
Masa całkowita:

Prędkość maksymalna:
Spalanie:
Przyspieszenie: 0-100 Km/h

1,8i DOHC 16V
RQC

80,6 mm
88 mm
1796 cm
3
10,0
96 kW (130 KM) przy 6.250 obr/min
162 N*m przy 4.500 obr/min

3.801 mm
1.630
mm
2.446 mm
1.430 mm
1.376
mm
1.100 kg

205 km/h
6,3 (90 km/h); 8,2 (120 km/h); 9,7 (miasto)
< 9 sek








Powrót do Menu

Głowica
Głowica jest odlana ze stopu lekkiego, ma cztery zwory w każdy cylindrze uruchamiane za pośrednictwem popychaczy hydraulicznych i dwóch wałków rozrządu. Głowica zwiera zawór jednokierunkowy, który chroni popychacze hydrauliczne przed brakiem oleju.

Zawory
Luz zaworów nie wymaga regulacji dzięki zastosowaniu w silniku popychaczy hydraulicznych samoczynnie kasujących luz zaworów podczas pracy silnika.

Wyłącznik bezwładnościowy
Znajduje się pod tablicą rozdzielczą obok lewego przedniego słupka nadwozia. W przypadku uderzenia samochodu o przeszkodę z prędkością większą niż 20 km/h wyłącza on zasilanie elektryczne silnika pompy paliwa.

Obwód recyrkulacji par paliwa
Przedostawanie się do atmosfery par paliwa ze zbiornika uniemożliwia wypełniony węglem aktywowanym pochłaniacz połączony ze zbiornikiem paliwa. Zgromadzone w pochłaniaczu pary paliwa są wymywane przez zasysane powietrze atmosferyczne i doprowadzane do kolektora dolotowego silnika.

Paliwo
Istniej możliwość przełączenia zapłonu na paliwo o mniejszej liczbie oktanowej. W tym celu należy wyjąć zworę umieszczoną w złączu korektora liczby oktanowej.

Układ przeciwblokujący koła w czasie hamowania
Zastosowano układ mechaniczno-hydrauliczny odbierający sygnały o początku blokowania kół. Układ ten napędzany jest paskami zębatymi od kół pasowych na półosiach. Każdy zespół reguluje jeden obwód obejmujący jeden hamulec przedni i leżący po przekątnej samochodu hamulec tylny.

Awaryjny tryb pracy urządzenia sterującego
W razie niesprawności mikroprocesora, wykrytego przez jego moduł samodiagnostyki, elektroniczne urządzenie sterujące przechodzi do awaryjnego trybu pracy. Czas otwarcia wtryskiwacza oraz kąt wyprzedzenia zapłonu nie są regulowane i pozostają stałe. Jeżeli natomiast elektroniczne urządzenie sterujące wykryje niewłaściwy sygnał któregoś z czujników, zastępuje ono te informacje danymi wartości średnich zaprogramowanych w jego pamięci. Równocześnie zapa
miętuje ono (kodem) w pamięci numer uszkodzenia elementu.

Samoadaptacja układu sterowania silnika.
Po odłączeniu akumulatora od instalacji elektrycznej następuje skasowanie danych zawartych w pamięci elektronicznej urządzenia sterującego. W celu przywrócenia zapisu w pamięci właściwych parametrów pracy silnika przez obwód samoadaptacji należy przejechać około 8 km.
Powrót do Menu